zondag 16 mei 2010

Lopende projecten

Op dit moment ben ik bezig met het maken van meer van de zeeltdobbers. Een paar voor mijzelf en een paar voor de lichtervisser die met het idee kwam. Ze zijn bijna af. De lat leg ik telkens iets hoger en ik heb besloten dat ze de deur niet uitgaan voordat ik er echt tevreden over ben. Ze zijn weliswaar nog niet perfect, maar ze moeten wél goed zijn. Een lakfoutje is gemakkelijk te herstellen, dus dat kan ik dan ook maar beter doen.



Naast de zeeltdobbers zijn er nog mensen die vlokdobbertjes te goed hebben van mij en voor mezelf moeten de karperdobbertjes weer worden aangevuld, want die heb ik bijna allemaal weggegeven vorig jaar.


In de kruipruimte, die ik van de week weer eens bezocht heb omdat er nog twee groepen moesten worden aangelegd voor oven en wasmachine heb ik een heleboel oud kabelwerk van de PTT gevonden. Dat deed niets meer en omdat ik de boel toch eens moest opruimen heb ik alles wat ik aan loze leidingen en andere troep tegen kwam mee terug naar boven genomen. Het koperwerk van de PTT zag er nog prima uit en het draad heb ik bij wijze van experiment tot oogjes verwerkt. Ze zijn iets minder stevig dan oogjes van 0,5mm RVS, maar wel veel kleiner en eleganter. Voorlopig maak ik mijn oogjes met koper denk ik. Alles is afgelakt en in mijn provisorische maar niet eens heel onhadige droogrekje staat nu de hele boel rustig te wachten tot de bootlak droog is.

1 opmerking:

Unknown zei

6-10-2010

Hallo Arjan,

Mooie zeeltdobbers! Ben zelf ook gerichter op zeelt gaan vissen (CJW Flex light). Leuke sport.

groet G. de Jonge