zaterdag 28 mei 2011

werkzaamheden

Na het verhaal van Hans over de Tench Lifters hebben een paar mensen mij gevraagd of ik niet ook voor anderen dobbers zou willen maken. Op die verzoeken ga ik graag in. Arjen bestelde een setje dobbers voor verschillende omstandigheden en die set ben ik nu aan het maken. Daarnaast heeft Marcel Pomp (Vispomp) nog steeds een paar vlokdobbers tegoed van mij. Sorry Marcel, om verschillende redenen heeft alles een tijdje stil gelegen, maar ik doe mijn best er iets moois van te maken. Ben wilde ook wel wat dobbertjes en ook die zijn in de maak.
Hieronder een paar foto's van de voortgang.


Halffabrikaten

De eerste laag lak erop

De oogjes bevestigd

Drogen na het lakken

Nu moeten de witte kleur van de antenne, de rode of oranje punt en de eventuele zwarte bandjes er nog op, en dan een week lang iedere dag een laagje glasheldere dunne lak erop, tot ze eruit zien alsof ze met een dikke laag glas overtrokken zijn en dan kunnen ze naar hun respectievelijke nieuwe eigenaars. Ik hoop dat die er veel mee zullen vangen.

Geen opmerkingen: